Strategia dla wrażliwego tematu społecznego.

Okazją do zderzenia dwóch kultur polskiej i żydowskie stała się wystawa czasowa, przywieziona wprost z Londynu pt. Blood Uniting and Dividing. Jej tematem była krew w kulturze chrześcijańskiej i żydowskiej. Wystawa mogła na wstępie rozniecić silne emocje i stworzyć okazję do konfliktu, a źle zakomunikowana doprowadzić do nieporozumień i silnych emocji.

Stąd dział marketingu zadecydował o takim podejściu do wyboru agencji i strategii, które zagwarantuje bezpieczeństwo merytoryczne, atrakcyjny koncept, krótki czas trwania procesu oraz niski budżet. Wybór naszej agencji pozwolił ominąć żmudne i niewiele wnoszące badania konsumenckie, skoncentrować koncepty na kulturowym aspekcie, zrealizować zadanie w 4 tygodnie za stosunkowo nieduże pieniądze.

Największym wyzwaniem w pracach nad strategią było właściwe rozpoznanie zagadnienia krwi w polskiej kulturze popularnej, zrozumienie o czym warto mówić a także czego nie dotykać w komunikacji, np. kontekstu krwi i religii.

Czterotygodniowe prace zaowocowały kilkoma drogami komunikacyjnymi. Jedną z nich był koncept „Moja krew, moje więzi”, który odchodził od drażliwego tematu krwi jako wyznacznika narodowego i religijnego a skupiał się na znaczeniu krwi jako znaku więzi i pokrewieństwa w wymiarze indywidualnym.

Zidentyfikowane symbole i narracje, które rozwijały ten koncept m.in. o korzenie, drzewo nawiązujące do krwioobiegu stały się polskim logo wystawy, znakiem kampanii ATL, PR i internetowej.

Wystawę odwiedziło ponad dwukrotnie więcej oglądających niż inne wystawy czasowe organizowane przez POLIN.

< Poprzedni Case

Następny Case >

Copyrights 2018 Semiotic Solutions