Jak odświeżyć komunikację marki, by lepiej przystawała do zmieniającej się kultury?

Komunikacja jednej z margaryn przez wiele lat koncentrowała się na powiązaniu marki z postacią Pani Domu. Symbolizowała jej siłę opartą na sekrecie, tajemnicy i kobiecym sprycie. Jednak zmiany w kulturze, a szczególnie zjawisko „empowerment women” sprawiły, że marka zaczęła być postrzegana jako przestarzała i mało świeża.

Zadanie, które sobie postawiliśmy polegało na odnalezieniu nowych, kulturowo aktualnych idei ukazujących siłę współczesnej Pani Domu. Szukaliśmy zjawisk, z którymi można powiązać markę by lepiej ją wpasować w świat kobiety i jej relacje rodzinne.

W trakcie eksploracji kulturowych zidentyfikowaliśmy kilka istotnych kierunków dla nowego pozycjonowania marki. Na przykład jeden z nich pokazywał moc Pani Domu tkwiącą w przekonaniu, że „Pani Domu ma prawo do anty-perfekcji”, prawo do „odpuszczenia” i decydowania o tym, co dla niej jest ważne. Inny wręcz przeciwnie. Mówił o sposobach i technikach organizacji domowych prac tak, aby stać się prawdziwą mistrzynią planowania.

Ostatecznie wypracowaliśmy kilka konceptów, które dały marce możliwość odświeżenia platformy komunikacji, nie tylko pokazując co należy mówić o Pani Domu, ale jak o niej mówić, jak pokazywać świat domu, kuchni, gotowania czy przygotowywania domowych kanapek.

< Poprzedni Case

Następny Case >

Copyrights 2018 Semiotic Solutions